ΝΕΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤΙΚΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ


Πολύ μεγάλος θόρυβος γίνεται τελευταία για το ιντερνετικό Στοίχημα και την πιθανότητα να εμπλακεί σε αυτό και η ΟΠΑΠ. Η ανάλυση θα είναι μεγάλη, όπως μεγάλο είναι και το πρόβλημα.

Απ’ αρχής ξεκαθαρίζω τη θέση μου, παραθέτοντας σχετικό μέρος εισήγησης μου σε ετήσια Γενική Συνέλευση των Μετόχων ΟΠΑΠ, στις οποίες συμμετέχω ανελλιπώς τα τελευταία χρόνια.

            «Κύριοι Μέτοχοι,
Εδώ και πολύ καιρό οι διεθνείς ανταγωνιστές μας αγωνίζονται με κάθε μέσο να εισβάλλουν στην Ελληνική αγορά. Και μάλιστα το κάνουν αυτό συνήθως με χρήματα της ΟΠΑΠ. Αναγγέλλονται συνεχώς στον Τύπο συνεργασίες διεθνών Λοταριών και ιντερνετικών στοιχηματικών εταιριών με μεγαλοεπιχειρηματίες που εμπλέκονται στα ΜΜΕ και σήμερα εισπράττουν τεράστια ποσά από τις διαφημίσεις ΟΠΑΠ.

AnytimeAnywhere είναι το κυρίαρχο σύνθημα των Ιδιωτικών Λοταριών για τα τυχηρά παίγνια. Να πωλούνται δηλαδή οποτεδήποτε – οπουδήποτε. Φυσικά αποκρύπτουν το τρίτο μέρος του τριπτύχου τους, που είναι και το σημαντικότερο για τα επιχειρηματικά τους σχέδια: να πωλούνται και από τον οποιοδήποτε χωρίς admission fee, επιβαρύνσεις εκμετάλλευσης, άμεσους κι έμμεσους φόρους της χώρας υποδοχής. Κανονικοί πειρατές.

Οι εταιρίες αυτές επιθυμούν διακαώς να δραστηριοποιηθούν στην Ελλάδα αλλά γνωρίζουν πως έτσι κι αλλιώς, αν ήθελαν να μας ανταγωνιστούν νόμιμα, δεν θα μπορούσαν να το καταφέρουν με επιτυχία στο σύστημα πωλήσεων μέσω φυσικών δικτύων. Είναι χρονοβόρο στη δημιουργία του, υψηλού κόστους και με πολλές αδυναμίες στη διαχείριση. Δικά τους πρακτορεία λοιπόν, ούτε θέλουν ούτε μπορούν να δημιουργήσουν. Άρα μοναδική τους λύση είναι ΟΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΩΛΗΣΕΩΝ.

·         Η Αμφίδρομη Τηλεόραση
·         Η κινητή Τηλεφωνία
·         και προπαντός το Internet.

Όμως οι ιδιωτικοί φορείς που επιχειρούν να δραστηριοποιηθούν στο Internet, πέρα από το γεγονός ότι η Ελλάδα βρίσκεται στην προτελευταία ευρωπαϊκή θέση για τη χρήση υπηρεσιών διαδικτύου, αντιμετωπίζουν και την αμφιβολία του κοινού ως προς την αξιοπιστία των συναλλαγών εκεί. Είναι γνωστό, από τις εκθέσεις των μεγάλων διεθνών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, πως ένα πολύ μεγάλο ποσοστό της απάτης στο διαδίκτυο, οφείλεται στα ON-LINE τυχερά παιχνίδια. Αυτό αποθαρρύνει τους Ευρωπαίους που συνεχίζουν να επιλέγουν, στη συντριπτική πλειοψηφία τους, τη συμμετοχή τους στις Παραδοσιακές Λοταρίες μέσω των φυσικών δικτύων. Χρειάζεται λοιπόν το κύρος ενός Κρατικού Οργανισμού για να εκπαιδεύσει το κοινό να αποδεχτεί τα Εναλλακτικά Δίκτυα. Μια αξιόπιστη Κρατική Λοταρία που θα ανοίξει τη διανομή της, κυρίως στο ίντερνετ. Και σύμφωνα με τις ανόητες ως και ύποπτες πεισματικά επαναλαμβανόμενες τα τελευταία χρόνια εισηγήσεις συγκεκριμένων μόνιμων στελεχών της ΟΠΑΠ, ανεξαρτήτως Διοικήσεων, τον ρόλο του δασκάλου του Ελληνικού κοινού για να εμπιστευτεί τις ηλεκτρονικές συναλλαγές στο διαδίκτυο, πρέπει να τον αναλάβει το απολύτως σεβαστό όνομα της ΟΠΑΠ. Το φιάσκο της απώλειας 26 εκατ. ευρώ με την ΟΠΑΠ-GLORY της Κύπρου, δεν μας έγινε μάθημα. Για να μην προχωρήσω ακόμη περισσότερο και πω πως σε μερικούς άνοιξε και την όρεξη.

Ακόμη κι αν αποδεχτούμε πως οι προτάσεις αυτές δεν είναι δόλιες αλλά καλοπροαίρετες εισηγήσεις ανίκανων στελεχών, τότε ποιος είναι ο επιχειρησιακός στόχος τους; Μόνη της η ΟΠΑΠ θα πέσει στη  παγίδα. Αν η ΟΠΑΠ ανοίξει τον δρόμο του πελατειακού μας κοινό προς το ίντερνετ, προσδίδοντας αξιοπιστία στο Διαδίκτυο και -κατά συνέπεια- στους ιντερνετικούς ανταγωνιστές μας, δεν είναι δύσκολο να μαντέψουμε τη συνέχεια. Η γηγενής αδυναμία της γαλουχημένης δημοσιοϋπαλληλικά ΟΠΑΠ για συνεχή εκσυγχρονισμό σ’ όλη την γκάμα των διαρκώς ανανεούμενων παιχνιδιών νέας γενιάς και προπαντός ο πολιτειακός έλεγχος και η θεσμική απαγόρευση επιθετικής πολιτικής στα τυχηρά παίγνια της ΟΠΑΠ, θα δώσει χώρο -μικρό έστω στην αρχή- στις ευέλικτες ιδιωτικές εταιρίες. Οι οποίες αφού αναγνωριστούν και καταξιωθούν στην αγορά, φυσικά θα διεκδικήσουν στη συνέχεια και τμήμα της παραδοσιακής αγοράς, που τώρα ελέγχεται από τις Κρατικές Λοταρίες. Να πάψει ο βαυκαλισμός πως το ΚΙΝΟ, η ναυαρχίδα μας αυτή την εποχή, δεν θα γίνει ποτέ στόχος των ανταγωνιστών μας. Η θεωρία πως θα μας αφήσουν ήσυχους, αν κάνουμε τα στραβά μάτια και τους αφήσουμε να κλέψουν ένα κομμάτι από το τραπέζι του «Πάμε Στοίχημα», είναι θλιβερή. Όπως φυσικά και η καινούργια ιδέα που ακούγεται στους διαδρόμους της ΟΠΑΠ ότι πρέπει μόνοι μας να υποβαθμίσουμε τις πωλήσεις του «Πάμε Στοίχημα» στην Ελλάδα, για να μην προκαλούν τα οικονομικά του αποτελέσματα τους ανταγωνιστές μας. Η απάντηση είναι αποστομωτική: «το Πάμε Στοίχημα είναι το ΜΟΝΑΔΙΚΟ παιχνίδι της ΟΠΑΠ που βάζει το κοινό στα πρακτορεία μας και μόνο μετά αναλαμβάνει το ΚΙΝΟ να κάνει τα εκπληκτικά αποτελέσματα του». Ας δουν τις πωλήσεις του ΚΙΝΟ τις μέρες που δεν έχει Στοίχημα και θα καταλάβουν το άτοπο του σχεδίου τους. Το θέμα όμως εδώ δεν είναι η παραμέληση του «Πάμε Στοίχημα» υπέρ του ΚΙΝΟ, αλλά η παραμέληση του φυσικού δικτύου υπέρ των εναλλακτικών και δη του ιντερνετικού.

Τα τελευταία χρόνια στην ΟΠΑΠ οι παίκτες χάνουν δισεκατομμύρια. Πολύ περισσότερα απ’ τις απώλειες τους σε όλα τα Καζίνο μαζί, τα Λαχεία και τον Ιππόδρομο. Κι όμως, για την οικογένεια του απλού Έλληνα μόνο στα πρακτορεία της ΟΠΑΠ οι θαμώνες ψυχαγωγούνται ανώδυνα. Καμιά καταγγελία εναντίον μας ούτε διαμαρτυρίες ούτε καν ανησυχία της κοινής γνώμης δεν καταγράφηκε. Αντίστοιχα η απλή έστω φημολογία δημιουργίας ενός νέου Καζίνο σε μια περιοχή, ξεσηκώνει θύελλα αντιδράσεων. Σε μας έρχεται ο παπάς, ο δάσκαλος και ο δικαστής και δεν ανησυχεί κανείς. Σκεφτείτε τι θα γινόταν αν οι ίδιοι συλλαμβάνονταν από τον φακό της τηλεόρασης σε ΚΑΖΙΝΟ! 

Ας το προσέξει αυτό η νέα διοίκηση της ΟΠΑΠ και να μη δίνει πολύ-πολύ σημασία στις εισηγήσεις στελεχών της που κατά 80% είναι της στοιχειώδους και μέσης εκπαίδευσης, κληρονόμημα άλλων εποχών και όχι επιλογή της σύγχρονης αγοράς. Κύριοι του Διοικητικού Συμβουλίου της ΟΠΑΠ, τα πρακτορεία δίνουν την ευχέρεια στην εταιρία να απευθύνεται σε όλα τα στρώματα του Ελληνικού κοινού, δίχως περιορισμούς και πρόσθετα έξοδα για Σας.

Και επιπλέον· η προσωπική επαφή των παικτών με τον πωλητή των τυχερών παιχνιδιών είναι πολύ σημαντική για τους Έλληνες, για τρεις κυρίως λόγους.

Πρώτον γιατί πέραν της προσμονής του κέρδους, είναι μέρος της διασκέδασης του παιχνιδιού και η όλη διαδικασία της καθημερινής επίσκεψης στο πρακτορείο της γειτονιάς, η επιλογή των προγνωστικών στις εκεί ομαδικές συζητήσεις, η γκρίνια για τις αποτυχίες και προπαντός, σε φθόνο των συμπαικτών, η ικανοποίηση της εξαργύρωση των κερδών σε θέα της ομήγυρης. Αν δεν γκρινιάξει στον πράκτορα ο χαμένος, δεν θα ξεδώσει για να ξαναπαίξει. Στο κομπιούτερ τι να πει; Να στείλει  τον θυμό του με e-mail; Κι αν κερδίσει δυο «ανατροπές» με 1 ευρώ και πάρει 1.000, σε ποιόν να το παινευτεί; Στη γυναίκα του; Μα αυτή θα του τα κρατήσει, για να στολιστεί!

Δεύτερον γιατί τα τυχερά παιχνίδια δεν είναι είδος πρώτης ανάγκης που τα αναζητά το πελατειακό κοινό όπως τα τρόφιμα ή έστω τα τσιγάρα. Τα τυχερά παιχνίδια πωλούνται και δεν αγοράζονται. Δηλαδή είναι η ικανότητα του πωλητή να τα προωθεί στο κοινό κι όχι η εμπορικότητα του ίδιου του προϊόντος που εξασφαλίζει τις πωλήσεις. Ότι ακριβώς και με τις ασφάλειες ζωής. Κανείς δεν σημειώνει στο ημερολόγιο του, για να ψάξει ηλεκτρονικά την επόμενη μέρα ασφάλεια ζωής. Ασφαλίζεται μόνο όταν του χτυπήσει ο πλανόδιος την πόρτα. Αυτό το κατάλαβε πολύ γρήγορα το «ΞΥΣΤΟ», όταν πρωτοξεκίνησε προσπαθώντας να μπει στην αγορά με τα περίπτερα (σαν ..καραμέλες!) παρακάμπτοντας τους πράκτορες και τους λαχειοπώλες. Και βέβαια απελπίστηκαν οι σπουδαγμένοι μάνατζερς με τη φαεινή ιδέα τους, μέχρι που το κρέμασαν στα κοντάρια τους οι πλανόδιοι της Ομόνοιας. Ξελαρυγγίστηκαν να το διαλαλούν με χιόνια και ζέστες, για να πάρουν τελικά το πριμ υψηλών πωλήσεων οι …μάνατζερς! Όπως γίνεται πάντα και με συγκεκριμένα μεγαλοστελέχη της ΟΠΑΠ που είναι ικανά μέχρι κι απεργία να επιβάλουν στον Σύλλογο τους, αν τυχόν κάποια διοίκηση της εταιρίας βρεθεί να συνεργαστεί απ’ ευθείας με το δίκτυο. Αυτοί μας μέμφονται πως δήθεν …θησαυρίζουμε(;;;) περνώντας ένα δελτίο στη μηχανή κι εμείς τους το αντιγυρίζουμε πως επιβραβεύονται με πλουσιοπάροχα bonus για απλή αντιγραφή γνωστών παιχνιδιών της διεθνούς αγοράς (μέσα σε αυστηρά 8ωρα που γεννούν πλουσιοπάροχες επιτροπές και χρυσοπληρωμένες υπερωρίες, σε αντίθεση με τα ατέλειωτα 14ωρα των πρακτόρων) και ουαί και αλίμονο στον συνάδελφο που θα βρεθεί στην ανάγκη τους, ακόμη και για αιτήματα που δικαιούνται άμεσης ικανοποίησης. Θα το πληρώσει πολύ ακριβά!

Αλλά ούτε εδώ, τώρα, είναι το θέμα μας η ανάλυση της κόντρας του Δικτύου με τα συγκεκριμένα στελέχη που καταφέρνουν να γίνονται αυλικοί κάθε διοίκησης, ανεξαρτήτως πολιτικής του βασικού μετόχου. Απλά βοηθώ τη νέα διοίκηση να κατανοήσει την ποιότητα τους, λέγοντας πως ενώ κυρίαρχη θέση της Ομοσπονδίας μας είναι να συναποφασιστούν απαράβατα κριτήρια και βάσει αυτών να καθορίζεται η σχέση των πρακτόρων με την εταιρία και όσοι ήδη τα καλύπτουν ή τα καλύψουν στο μέλλον να κατοχυρώνουν δικαίωμα, αντιθέτως τα συγκεκριμένα αυτά στελέχη ούτε που θέλουν να ακούσουν για ξεκάθαρες σχέσεις και σύμβαση με το δίκτυο, αν και το προβλέπει ο νόμος, και προτείνουν σύσταση σωρείας αμειβόμενων επιτροπών τις οποίες ελέγχουν, για να έχουν τη δυνατότητα να αποφασίζουν επί των υποθέσεων κατά το δοκούν και κατά το «βολεύειν και βολεύεσθαι». Ο νοών νοείτω, για το τι συμβαίνει στην εταιρία. Να μην παίξουν όλοι το Στοίχημα παρά μόνο όσοι επιλέξουμε, έλεγαν το 2000. Να μην πάει σε όλους το ΚΙΝΟ αν δεν περάσουν επιτροπή, συνέχισαν μετά. Και τώρα επιμένουν να μην προχωρήσει η Ε.Ε.Ε. στο σύνολο αλλά στα πρακτορεία της επιλογής τους. Μόνο η διοίκηση που θα καθίσει σε τραπέζι διαπραγματεύσεων αφήνοντας έξω από την πόρτα αυτά τα βαμπίρ, θα επιτύχει το δέσιμο της εταιρίας με το δίκτυο.

Τρίτος λόγος που οι παίκτες προτιμούν τον πράκτορα είναι φυσικά ο «αέρας», η πίστωση, που ναι μεν θεωρητικά απαγορεύεται αλλά ακόμη στηρίζει τουλάχιστον κατά 40% τα έσοδα της ΟΠΑΠ, οδηγώντας ετησίως εκατοντάδες συναδέλφους σε απώλειες περιουσιών και οικογενειακής γαλήνης.

Στην Ελλάδα, επομένως, όλος σχεδόν ο τζίρος γίνεται στα στέκια των παικτών είτε αυτά είναι νόμιμα (πρακτορεία ΟΠΑΠ) είτε παράνομα ( ψευτονέτ-καφέ κλπ). Γι’ αυτό κι οι ιντερνετικές εταιρίες αναγκάζονται να χρησιμοποιούν μεσάζοντες, για να τους μαζεύουν το παιχνίδι από τους παράνομους χώρους, και να τους το στέλνουν οι ίδιοι μετά, μέσω διαδικτύου. Στέλνουν fax, μοιράζουν κουπόνια με δίκυκλα διανομής, παίρνουν τηλέφωνα κι γενικά ασκούν άγρα πελατών. Αλλά αυτό δεν είναι «ιντερνετικό στοίχημα». Είναι ανάπτυξη κανονικού ΟΠΑΠ σε καθεστώς παρανομίας Τα έσοδα τους μειώνονται στο ελάχιστο από την καταβολή κανονικής προμήθειας στο δίκτυο τους και επιβιώνουν αποκλειστικά εξαιτίας της μη πληρωμής των νόμιμων φόρων και του αντιτίμου των δικαιωμάτων χρήσης αδείας. Η ανάγκη ανταγωνισμού στο φυσικό δίκτυο της ΟΠΑΠ τους εξουθενώνει. Χρειάζονται επειγόντως αλλαγή του νομικού πλαισίου διεξαγωγής των τυχηρών παιγνίων στην Ελλάδα και νομιμοποίηση του ίντερνετ.

Έτσι θα περίμενε κανείς τη θεαματική ενίσχυση του Δικτύου των Πρακτορείων από την ΟΠΑΠ, ώστε να αναβαθμιστούν ακόμη περισσότερο στη συνείδηση του κοινού, σαν η μοναδική πρόσβαση για τη συμμετοχή τους στα τυχερά παιχνίδια. Γελιέστε.

Ακριβώς από την αντίθετη πλευρά βρέθηκε η ΟΠΑΠ και δηλώνει πως ετοιμάζεται πυρετωδώς, για να είναι έτοιμη για τα ηλεκτρονικά στοιχήματα όταν αυτά …επιτραπούν (!!!). Με απόφαση του το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρίας ζητά να δραστηριοποιηθεί άμεσα στο Internet, έστω και παράνομα μέσω Κύπρου. Αυτό αποτελεί τον μύχιο πόθο συγκεκριμένων ανώτατων στελεχών της εταιρίας εδώ και πολλά χρόνια, όπως ήδη ανάφερα, και η ιστορία επαναλαμβάνεται διαρκώς με κάθε νέα διοίκηση. Μήπως αυτοί οι υπάλληλοι της ΟΠΑΠ φροντίζουν δήθεν για το όφελος της εταιρίας από την περικοπή των δαπανών διοργάνωσης και διανομής; Σίγουρα όχι. Η παραδοσιακή Λοταρία της ΟΠΑΠ-Κύπρου λειτουργεί με 11 υπαλλήλους, η εκεί ανταγωνιστική μας Royal με 6 υπαλλήλους και η ΟΠΑΠ-Glory με 36!!!

Μας οδηγούν λοιπόν στην παγίδα του ίντερνετ, όπου η ΟΠΑΠ το πιθανότερο είναι να συρθεί σε αδιέξοδο πλειστηριασμό αποδόσεων που θα ελαχιστοποιεί καταστροφικά (για Μετόχους, Ελληνικό Δημόσιο, Αθλητισμό, Πολιτισμό και Πράκτορες) τα κέρδη της εταιρίας. Από την κυριαρχία της, τώρα στην αγορά, θα κληθεί τότε να ανταγωνίζεται το κάθε καρυδιάς καρύδι. Δήθεν νόμιμους των φορολογικών παραδείσων ή ακόμη απολύτως παράνομους, με ιστοσελίδες της μιας μέρας. Κυρίως όμως κολοσσούς  με εμπειρία δεκαετιών. Συγνώμη κύριοι αλλά βρισκόμαστε στο κτίριο του ΠΡΟ-ΠΟ και άρα μου επιτρέπεται να  χρησιμοποιήσω ποδοσφαιρικούς όρους. Σε όλους τους φιλάθλους του κόσμου είναι γνωστό πως το ματς το κερδίζει η ομάδα που παίζει στην έδρα της και έχει τις πρωτοβουλίες. Αυτό ακριβώς κάνει κι η ΟΠΑΠ στην Ελλάδα με τα πρακτορεία της. Γι’ αυτό και είναι κυρίαρχη στην έδρα της. Τώρα τι θέλει; Να παίξει στο internet; Να παίξει δηλαδή εκτός έδρας στο Γουέμπλεϋ και μάλιστα εναντίον της μικτής κόσμου; Τι απόδοση θα δώσουν στη συντριβή μας;

Κύριοι, του νέου Διοικητικού Συμβουλίου της ΟΠΑΠ, υπηρετήστε το δημόσιο συμφέρον και τις επενδύσεις των μετόχων. Απαλλάξτε αμέσως την εταιρία από αυτές τις δολοπλοκίες. Κάντε το εσείς, γιατί αλλιώς θα σας αναγκάσουμε οι πράκτορες. Έχουμε τον τρόπο. Το σύνθημα μου περιμένουν».
…………………………………………………………………………………………………………..

Αυτά έλεγα συνάδελφοι πριν χρόνια, σε άλλη αλλαγή διοίκησης της ΟΠΑΠ. Βλέπετε να χρειάζεται πουθενά να διαφοροποιήσω τώρα τον λόγο μου; Είναι παλιά ιστορία το ίντερνετ της ΟΠΑΠ. Ο Χ.Χ. ξεκίνησε να μιλά για το διαδίκτυο, μόνο όταν η Κυβέρνηση άρχισε να καταρρέει και στις εσωτερικές τους κόντρες έμπλεξαν και την ΟΠΑΠ. Η πίεση ήταν τρομακτική για προεκλογικές παροχές στην Άνω και Κάτω Παναγιά, για χορήγηση εκατοντάδων νέων αδειών (σε συμφωνία με τον Χ.Χ. είχαμε διανείμει ΟΛΕΣ τις διαθέσιμες CORONIS, εκτός τις κρατημένες για Ολυμπιονίκες, και απαντούσε στην Κυβέρνηση «συγνώμη δεν έχω μηχανές»), για επενδύσεις σε …«ημετέρους» (μερικές δεν τις απέφυγε και μάλιστα κάποιες από αυτές «φόβισαν» τους πράκτορες, αλλά ο νοών νοείτω και δεν μπορώ να πω περισσότερα), για προσλήψεις αργόμισθων, για… για… για… Μέχρι που τον πίεζαν να στηρίξει τη μαύρη τρύπα τους στον προϋπολογισμό της ρεμούλας και να αποδεχτεί φορολογία στα κέρδη των παικτών από το …πρώτο ευρώ! Ο Χ.Χ. αντιστάθηκε (το γνωρίζουμε πολύ καλά εμείς οι πράκτορες αυτό) και η μόνη ικανοποίηση που θα εισπράξει είναι πως από τον επόμενο Πρόεδρο θα απαιτούμε να ξεπεράσει τον Χ.Χ. αλλά ο πήχης έχει ήδη ανεβεί πολύ ψηλά.

Ένας - ένας, οι εκπρόσωποι των Υπουργείων στο Δ.Σ. της ΟΠΑΠ, τον άφηναν και περνούσαν στην …αντιπολίτευση. Τότε βγαίνανε στον αέρα συνεχώς και τα δημοσιεύματα για τον μισθό του. Από …Κυβερνητικές πηγές! Δεν θα σας πω πόσα στοίχιζε η Διοίκηση της ΟΠΑΠ επί προηγούμενων Κυβερνήσεων. Θα σας πω μόνο ότι ο μισθός του Διευθυντή της Super League που ζει από τις χορηγίες τις ΟΠΑΠ ήταν πολύ μεγαλύτερος αλλά κανείς δεν μιλούσε. Ο Χ.Χ. χρειαζόταν στήριξη και οπωσδήποτε άμεσα μια επιπλέον ψήφο στο Δ.Σ. της ΟΠΑΠ. Και το θαύμα έγινε και πήρε να ξετυλίγεται μπροστά στα μάτια μας. Ως δια μαγείας συγκεκριμένα στελέχη της ΟΠΑΠ μεταλλάχτηκαν σε υποστηριχτές του Χ.Χ. και έσταζαν μέλι. Οι εργαζόμενοι μάλιστα είχαν «συμπτωματικά» και εκπρόσωπο τους στο Δ.Σ. της εταιρίας(!) Όμως ταυτόχρονα, πάλι ως δια μαγείας, το κείμενο της Σύμβασης γέμισε κόκκινες διαγραφές, που απαιτούσαν οι συγκεκριμένοι. Κραύγαζαν στους διαδρόμους ενάντια στην αργία της 28ης Οκτώβρη, γιατί η εφαρμογή της θα κατοχύρωνε στην πράξη τη Σύμβαση κι αυτοί ξημεροβραδιάζονταν στα κομματικά γραφεία, πιέζοντας να τη διαλύσουν. Η Σύμβαση, έλεγαν, ξεκαθαρίζει τόσο αυστηρά τις σχέσεις Πρακτόρων και ΟΠΑΠ, που καμιά επιτροπή  δεν θα μπορεί να παρέμβει, για να εξυπηρετήσει τους «δικούς μας» και να σας μαζέψουμε ψήφους. Να μαζέψουν ψήφους έλεγαν, άλλο εννοούσαν, όμως είπαμε πως δεν είναι αυτό το θέμα μας. Τότε ήταν που έβαζαν και στοίχημα πως αποκλείετε να υπογραφεί η Σύμβαση και τον Μάιο βγήκε πάλι στον αέρα η παλιά ιστορία του ίντερνετ και η διακίνηση των παιχνιδιών της ΟΠΑΠ εκτός πρακτορείων, που παραλίγο να φέρουν τη ρήξη με τον Χ.Χ.! Ποιοι τα ζητούσαν όλα αυτά, ως αντάλλαγμα;

Κάποιοι ζουν κι αναπνέουν για το σπάσιμο του Μονοπωλίου. Οι ανόητοι αυτοί πιθανώς θεωρούν πως αν το καταφέρουν, θα αυξηθούν οι ευκαιρίες τους για παχυλούς μισθούς σε ανταγωνιστικές εταιρίες. Είδαν και το σάλτο του Νειάδα στην ιντερνετική και ποιος τους πιάνει. Θα τους απογοητεύσω αλλά τα μηνύματα μου από την παγκόσμια αγορά άλλα λένε. Πως η προϋπηρεσία τους στην ΟΠΑΠ τους αποκλείει de facto από κάθε εργασία στην ελεύθερη αγορά, λόγω εθισμού στην …αργομισθία! Ας είναι. Γιατί υπάρχουν αυτοί οι κηφήνες στην ΟΠΑΠ υπάρχουν όμως και οι μέλισσες. Και μάλιστα μερικοί είναι «Βασίλισσες», ασχέτως αν έχω κοντραριστεί δημόσια και με κάποιους από αυτούς. Το θέμα μας είναι το ίντερνετ της ΟΠΑΠ.

Ο Χ.Χ. άρχισε δήθεν να δημιουργεί υποδομές για διαδικτυακό στοίχημα. Και αυτό έλεγε δημόσια. Αλλά δεν έχανε και ευκαιρία να πει, σ’ αυτούς που εμπιστευόταν, ότι η είσοδος του ίντερνετ στην Ελλάδα θα είναι η ταφόπλακα της ΟΠΑΠ. Μέχρι που το βροντοφώναξε στη Λάρισα μπροστά σε όλους τους πράκτορες «πως όποιος ζητά το ίντερνετ, για στοίχημα και φρουτάκια έξω από το φυσικό δίκτυο, είναι καταστροφέας της εταιρίας» και όλοι έμειναν άφωνοι. Και συνέχισε μετά ήρεμος το παραμύθι …του ίντερνετ της ΟΠΑΠ! Γιατί ο Χ.Χ. ξέρει πλέον τι ισχύει στη διεθνή αγορά.

ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤΙΚΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ, ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΔΗΘΕΝ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ.     

 Έληξε η θητεία του διαβόητου Επίτροπου ΜακΓκρίβυ, που είχε βάλει σκοπό του (επαγγελματικό;) να σπάσει τα Εθνικά Μονοπώλια αλλά μέχρι τέλους έσπασε τα μούτρα του. Θα ακούει το όνομα του Παναγέα της ΟΠΑΠ από την Ελλάδα και θα αφρίζει. (κ. Παναγέα άξιος ο μισθός σου, που λέει κι ό λαός και όχι φυσικά οι …επερωτήσεις. Αν και ξέρω πως από πείσμα στους φραγκολεβαντίνους έτρωγες τα νύχια σου. Οι πράκτορες ευγνωμονούν τον αγώνα και τα ξενύχτια σου. Και για το ευχαριστώ, σου εύχονται καλή επιτυχία …εκεί που θα πας! Γιατί όπως καταλαβαίνεις στην ΟΠΑΠ όποιος υπερασπίζεται το Μονοπώλιο είναι εχθρός. Έτσι κι αλλιώς τη δουλειά σου την έχεις και σε κανέναν δεν υποχρεώνεσαι. Κι αυτό επίσης δεν σου το συγχωρούν οι «αυλικοί» της ΟΠΑΠ. Αυτοί μόνο αργόμισθους θέλουν. Για να μη χαλά και η πιάτσα). Του ΜακΓκρίβυ λοιπόν δεν του πέρασαν τα σχέδια. Η απόφαση για την Πορτογαλία (έκανε παρέμβαση και η ΟΠΑΠ, σωστά;) δίνει το ξεκάθαρο δικαίωμα σε κάθε χώρα να επεκτείνει το Μονοπώλιο της και στο διαδίκτυο. Που σημαίνει ότι ξεχάστε το παρελθόν, όταν έβγαινε π.χ. η Bwin από μια χώρα μέλος της Ε.Ε. και έστελνε τη σελίδα της παντού. Τώρα ή θα απαγορεύονται οι συναλλαγές της σε μια χώρα (Μονοπώλιο) ή θα πρέπει να παίρνει άδεια της συγκεκριμένης χώρας. Και σε συνδυασμό με την απόφαση της Γαλλίας, αυτή η χώρα θα της δίνει κατάλογο των γεγονότων επί των οποίων επιτρέπεται ο Στοιχηματισμός (και όχι να παίζει στην Ιταλία το πότε θα πεθάνει ο Πάπας ή στην Ελλάδα το αποτέλεσμα των εκλογών) και μάλιστα με διαφορετικές αποδόσεις στη κάθε χώρα, σύμφωνα με το γαλλικό μοντέλο. Γιατί ότι και να λένε τα παπαγαλάκια των Ιντερνετικών (τέρμα και γι’ αυτούς τα χαρτζιλίκια της αβάντας) η Γαλλία ανοίγει με ανεκτή φορολογική επιβάρυνση το ποδοσφαιρικό στοίχημα (που κανείς δεν παίζει εκεί) αλλά χαρατσώνει εξουθενωτικά το ιπποδρομιακό στοίχημα (που παίζεται με πολύ υψηλούς τζίρους, αφού η Γαλλία έχει δεκάδες Ιπποδρομιακά γήπεδα, με καθημερινές κούρσες ανά πάσα στιγμή). Με άλλες λοιπόν αποδόσεις θα παίζει ο Γάλλος στην Γαλλία τις ιπποδρομίες του και με μεγαλύτερες αποδόσεις ο Ιταλός στην Ιταλία τις γαλλικές κούρσες, αλλά με χαμηλότερες το δικό του ποδοσφαιρικό πρωτάθλημα. Μύλος! Και τέρμα η αβάντα της Βρετανικής Κυβέρνησης στα ιντερνετικά ποδοσφαιρικά στοιχήματα που στέλνουν οι εταιρίες της στην Ευρώπη (ούτε 3% δεν παίζουν τέτοια οι άγγλοι) γιατί πλέον, αν επιμείνει, θα πρέπει τότε κι αυτή με τη σειρά της να δεχτεί ιντερνετικά, ή στο έδαφος της, τις Ευρωπαϊκές Λοταρίες ανταγωνιστικά στα δικά της αριθμολαχεία που στη Βρετανία παίζονται τεράστια ποσά. Αυτή ήταν ξεκάθαρα και η απειλή του Χ.Χ. προς στους ιντερνετικούς ανταγωνιστές της ΟΠΑΠ. «Όποιος πλέον επιχειρήσει να έλθει στην Ελλάδα με ελληνική ιστοσελίδα, ακόμη κι αν το επιτρέψει ο νομοθέτης, θα με βρει αντίπαλο και στη δική του πόρτα, στις χώρες που θα δώσουν άδειες διοργάνωσης τέτοιων στοιχημάτων. Θα δημιουργήσω ιντερνετικό ΟΠΑΠ σε κάθε χώρα που θα προκηρύξει διαγωνισμούς για νέες άδειες. Με την τεράστια ρευστότητα μου θα σας συντρίψω, αφού αντέχω να παίζω και χωρίς κέρδος. Καθίστε λοιπόν εσείς στις χώρες σας και αφήστε την Ελλάδα στην ΟΠΑΠ». Αυτή ήταν η απειλή του. Αλλά, αυτό που περιγράφουμε τώρα, είναι άραγε ακόμη το φοβερό ιντερνετικό στοίχημα που μας τρόμαζε;

Θα υπάρχει δηλαδή Bwin Ιταλίας, Γαλλίας, Αγγλίας, Γερμανίας, με διαφορετικά παιχνίδια και διαφορετικές αποδόσεις στη κάθε χώρα. Και καμιά συναλλαγή δεν θα μπορούν να εκκαθαρίζουν οι τράπεζες από εμβάσματα και πιστωτικές κάρτες άλλων χωρών. Ούτε θα μπορεί να παίζει ο Έλληνας στην Ιταλία με κάρτα που έβγαλε στην Ελλάδα, ούτε με κάρτα που ίσως του έβγαλαν ιταλοί φίλοι του στη Ιταλία (γιατί οι διεθνείς κλήσεις είναι πανεύκολο να ελεγχθούν, ότι κι αν παπαγαλίζουν κάποιοι). Τώρα μερικοί θα επιμείνουν να ρωτούν το τι θα γίνει, αν του βγάλει κάρτα ένας Ιταλός και μέσω αυτής παίζει όποτε πηγαίνει στην Ιταλία ή κάθε εβδομάδα μέσω του φίλου του τηλεφωνικώς; Απαντώ· πόσα χρήματα λέτε να είναι όλα αυτά εβδομαδιαίως για όλους τους Έλληνες; Είναι άραγε το μισό τοις εκατό του νόμιμου; Ε, μ’ αυτό δεν ασχολούμαι. Το αποτέλεσμα είναι αδιαμφισβήτητο. Με διαφορετικό πρόγραμμα σε κάθε χώρα, διαφορετικές αποδόσεις, χωριστή παρακολούθηση ρίσκου, χωριστά γραφεία και στελέχωση στο κάθε κράτος και μόνο στα κράτη που εθελουσίως επιλέγουν άνοιγμα του Μονοπωλίου, με υποχρέωση καταβολής ετήσιου τιμήματος για την άδεια και έμμεσους και άμεσους φόρους στη κάθε χώρα, το ιντερνετικό στοίχημα όπως το ξέραμε και το φοβόμασταν ΤΕΛΟΣ! Και δεν χρειάζονται θαύματα για να μπλοκαριστεί το διεθνές παιχνίδι. Μπλοκάροντας η Ε.Ε. τις αντίστοιχες τραπεζικές συναλλαγές, το θαύμα γίνεται εν μία νυκτί.

Η Απελευθέρωση της αγοράς με τσαμπουκά των ιντερνετικών, δεν πέρασε! Και τέτοιες αποφάσεις για να ανατραπούν στην Ε.Ε. χρειάζονται σειρά από συνεδριάσεις κορυφής. Πρωθυπουργοί θα μιλήσουν, ολομέλειες θα συνεδριάσουν, τα χρόνια θα περάσουν. Οι εταιρίες-πειρατές φορολογικών παραδείσων, με αποδόσεις αβανταδόρικες εξ αιτίας της φοροδιαφυγής, άρχισαν να προβάρουν τα λουκέτα. Κι αν δεν το πιστεύετε αυτό, δείτε πόσο ανέβηκαν οι μετοχές των εταιριών φυσικών δικτύων στην Ε.Ε. και πόσο έπεσαν οι μετοχές των πειρατών του Ίντερνετ.

Πρέπει λοιπόν να εφησυχάσουμε και να πανηγυρίζουμε εμείς οι πράκτορες ΟΠΑΠ; Φυσικά όχι. Γιατί στην Ελλάδα ζούμε.

Η Κυβέρνηση, η κάθε Ελληνική Κυβέρνηση, δεσμεύεται από τη Σύμβαση της με την ΟΠΑΠ μέχρι το 2020. Πάμε όμως στην περίπτωση που η Ελλάδα δίνει από μόνη της μονοπωλιακή άδεια στο ίντερνετ. Τότε η ΟΠΑΠ έχει το δικαίωμα πρώτης προτίμησης, σύμφωνα με τη Σύμβαση ΟΠΑΠ-Δημοσίου. Αν λοιπόν το κράτος αναθέσει το ίντερνετ μονοπωλιακά στην ΟΠΑΠ, τότε σύμφωνα με το προοίμιο της Σύμβασης ΟΠΑΠ-Πρακτόρων: «Για το χρονικό διάστημα κατά το οποίο η ΟΠΑΠ διατηρεί το αποκλειστικό δικαίωμα οργάνωσης, λειτουργίας, διαχείρισης και διεξαγωγής τυχηρών παιγνίων στην Ελλάδα, σύμφωνα με την υπάρχουσα σύμβασή της με την Ελληνική Δημοκρατία ή ενδεχόμενη ανανέωση ή αντικατάσταση αυτής, η ΟΠΑΠ θα διαθέτει κατά αποκλειστικότητα τα διαλαμβανόμενα από τη σύμβαση αυτή παίγνια μέσω του φυσικού δικτύου Πρακτόρων. Η εν λόγω πρόβλεψη υφίσταται και στην περίπτωση που η ΟΠΑΠ αποκτήσει από διαφορετική αιτία, το αποκλειστικό δικαίωμα οργάνωσης, λειτουργίας, διαχείρισης και διεξαγωγής στην Ελλάδα άλλων τυχηρών παιγνίων». Άρα η ΟΠΑΠ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να παίξει μονοπωλιακό ίντερνετ, ακόμη κι αν της χορηγηθεί το δικαίωμα από το Κράτος. (Και αυτό το κατοχύρωσε η -κατά τους γνωστούς- «κακιά» σύμβαση).

Υπάρχει όμως πάντοτε το ενδεχόμενο, παρ’ όλα αυτά, το Ελληνικό Δημόσιο να δώσει αυτοβούλως περισσότερες άδειες, παρότι αυτό το δικαίωμα το αγόρασε μονοπωλιακά η ΟΠΑΠ και δεσμεύτηκε στους θεσμικούς, που αντιπροσωπεύουν τεράστια συμφέροντα στην παγκόσμια αγορά, αν και τίποτε δεν αποκλείει να είναι μέτοχοι και των …ανταγωνιστών μας! Γι’ αυτό λέω πως ζούμε στην Ελλάδα και πρέπει να φυλαγόμαστε γιατί τα λαμόγια ευδοκιμούν και στα υψηλότερα διαμερίσματα.

Αυτό δεν πρέπει με τίποτε να επιτρέψουμε να συμβεί. Ούτε η ΟΠΑΠ να αρνηθεί το δικαίωμα πρώτης προτίμησης, ούτε το Δημόσιο να δώσει περισσότερες, της μιας, άδειες. Και είναι προβοκάτορες όσοι αποδέχονται αυτό το ενδεχόμενο, με τον όρο να προσφέρει η ΟΠΑΠ ίδιες αποδόσεις στα πρακτορεία και στο διαδίκτυο. Πως μπορεί να συμφωνηθεί κάτι τέτοιο όταν, όπως αναλύσαμε παραπάνω, ο Έλληνας θέλει να παίζει κατά 100% σε πρακτορείο (νόμιμο ή παράνομο) και είναι ακριβώς οι διαφορές αποδόσεων που τον ελκύουν στο παράνομο; Όμως αν η ΟΠΑΠ βάλλει ίδιες αποδόσεις και στο ιντερνετικό, με αυτές που δίνει στο φυσικό της δίκτυο αλλά με επιβάρυνση προμήθειας, πως θα είναι ανταγωνιστική στους αντιπάλους της που θα παίζουν χωρίς 8% στους πράκτορες; Κανείς δεν θα παίζει στην ΟΠΑΠ. Και τότε η εταιρία δικαιολογημένα θα αθετήσει την υπόσχεση της. Ούτε και να ξανακούσω για Ιντερνετικό ΟΠΑΠ με προπληρωμένες κάρτες που θα πωλούνται δήθεν μόνο στα πρακτορεία. Οι προπληρωμένες κάρτες είναι πλαστικό χρήμα και μόνο τράπεζες δικαιούνται να τις εκδίδουν (άσχετα το ποιο είναι το δίκτυο διανομής της κάθε μιας). Η ΟΠΑΠ με ΤΙΠΟΤΕ δεν μπορεί να διεκδικήσει από την Τράπεζα της Ελλάδας την έκδοση τέτοιας προπληρωμένης κάρτας. Μπορεί βέβαια να συνεργαστεί με ένα χρηματοπιστωτικό ίδρυμα και να εκδώσει μια τέτοια κάρτα, που να έχει και το όνομα της ΟΠΑΠ πάνω (όπως τώρα τα πολυκαταστήματα εκδίδουν πιστωτικές κάρτες με το όνομα τους, σε συνεργασία π.χ. με τη VISA). Προσοχή, όμως, κι εδώ είναι το μυστικό. Έτυχε ποτέ να πάτε σε πολυκατάστημα που έχει δική του πιστωτική κάρτα, να βγάλετε να πληρώσετε με τη δική σας κάρτα, άλλης εταιρίας, ακόμη και ανταγωνιστικού καταστήματος, και να σας πούνε ότι «Δεν δεχόμαστε άλλη κάρτα πλην της δικής μας»; Φυσικά ΟΧΙ. Γιατί αυτό απαγορεύεται από την Τράπεζα της Ελλάδας. Έτσι λοιπόν, μη παρασύρεστε από τα γνωστά στελέχη της ΟΠΑΠ, που χρόνια παγιδεύουν την εταιρία με τέτοιες προτάσεις, ρίχνοντας την στον καταστροφικό ανταγωνισμό των ιντερνετικών εταιριών. Ακόμη κι αν η ΟΠΑΠ διακινεί αποκλειστικά μέσα από τα πρακτορεία μας με προμήθεια 5% ή 8% ή και …30% την «OPAP-prepaid card» (που θα την εκδώσει σε συνεργασία, όπως είπαμε υποχρεωτικά, με χρηματοπιστωτικό ίδρυμα της αγοράς το οποίο θα έχει εξασφαλίσει τη σχετική άδεια), τότε η ΟΠΑΠ θα είναι εκ του νόμου ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΗ να δέχεται συναλλαγές και από οποιαδήποτε άλλη προπληρωμένη κάρτα άλλου πιστωτικού ιδρύματος, που θα πωλείται από τα περίπτερα. Γι’ αυτό σας λέω. Τέρμα η συζήτηση για ίντερνετ και καζινοπαίχνιδα με κάρτες που τάχα θα πωλούνται αποκλειστικά στα πρακτορεία μας. Αυτό είναι το Τυρί αυτή και η Φάκα.

ΟΠΑΠ και Πράκτορες, με μια φωνή, πρέπει να πουν ΟΧΙ σε κάθε περίπτωση στο ιντερνετικό στοίχημα και στα φρουτάκια, είτε διαδικτυακά είτε με περισσότερες, της μιας, άδειες σε φυσικά δίκτυα.

Κάτι τελευταίο. Φυσικά και θα ’ρθει κάποτε το ίντερνετ στα ελληνικά νοικοκυριά. Η πρόοδος δεν σταματιέται. Αλλά δεν μπορεί να τα αντικαταστήσει όλα. Και λέω ένα παράδειγμα. Υπάρχουν πλέον οι ηλεκτρονικές εγκυκλοπαίδειες. Γράφεις το λίμα και στο φέρνει στην οθόνη. Όμως όλοι ξέρουν πως ο νους πλαταίνει και η μόρφωση έρχεται από τις κλεφτές ματιές που ρίχνεις στα άλλα λίματα την ώρα που ψάχνεις τη λέξη που ζητάς. Θα αντικαταστήσει άραγε ποτέ η ηλεκτρονική εγκυκλοπαίδεια την τυπογραφημένη; Και αν τελικά την αντικαταστήσει, θα έχουν οι χρήστες της τα ίδια οφέλη με την έντυπη; Εννοώ, το στοίχημα στο διαδίκτυο θα γίνει ποτέ το ίδιο διασκεδαστικό με αυτό στα πρακτορεία ή θα καταντήσει αρρωστημένος τζόγος, με ημερομηνία λήξης; Και οι μονοκάμερες κινηματογραφικές παραγωγές του ’70-’80 πέτυχαν να ζήσουν για λίγο, παρασιτικά στις μερακλήδικες παραγωγές του ΦΙΝΟ, αλλά τελικά το μόνο που κατάφεραν ήταν να διαλύσουν ολοκληρωτικά τον ελληνικό κινηματογράφο. Ούτε ο ΦΙΝΟΣ, ούτε οι πειρατές. Αυτό φοβάμαι και τώρα. ΠΟΤΕ δεν πρόκειται το ίντερνετ να ανταγωνιστεί με επιτυχία το φυσικό δίκτυο. Αλλά μπορεί μια και καλή να διαλύσει το ίδιο το στοίχημα, αφαιρώντας το διασκεδαστικό του μέρος και μετατρέποντας το σε καθαρό τζόγο. Γι’ αυτό κι επιμένω. ΠΟΤΕ ιντερνετικό στοίχημα στην Ελλάδα.
…………………………………………………………………………………………………………

Το 2007 η διοίκηση του Χ.Χ. έβαλε τους στόχους της. Τους πράκτορες μάς αφορούσαν η Σύμβαση, το Μονοπώλιο και η Ενιαία Εταιρική Εικόνα. Για μας η διοίκηση του Χ.Χ. κρίνεται επιτυχημένη σε σχέση με ΟΛΕΣ τις προηγούμενες διοικήσεις, κι ας κράτησε μόνο 2 χρόνια. Μακάρι στο μέλλον να αποδειχτεί μέτρια ή ακόμη και αποτυχημένη, συγκρινόμενη με την επόμενη. 

Η υπεράσπιση του Μονοπωλίου πρέπει να είναι κύριο μέλημα και της νέας Διοίκησης της ΟΠΑΠ. Επίσης η Ε.Ε.Ε., όπως συμφωνήθηκε με την ΠΟΕΠΠΠ, πρέπει να συνεχιστεί γιατί ενισχύει την ανάπτυξη μας και γιατί με ΤΙΠΟΤΕ τα κεφάλαια που κρατήθηκαν από το 1% στο ΚΙΝΟ, δεν πρέπει να μείνουν άλλο στα ταμειακά υπόλοιπα της εταιρίας. Ανά πάσα στιγμή μπορεί να γίνουν στόχος των μετόχων, που θα τα ζητήσουν να προστεθούν στην αξία της μετοχής.

Ο σχετικός διαγωνισμός ξεκίνησε και πρέπει να καταλήξει. Στον Βαμβουρέλη έδωσαν το θέμα της Ε.Ε.Ε. πέρυσι τον Αύγουστο και μέσα σε έναν χρόνο είδαμε αποτέλεσμα. Έσκισαν τα σχέδια της προηγούμενης ΟΠΑΠ υπηρεσιών, με τη μία, και υποχρέωσαν να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι με την ΠΟΕΠΠΠ ακόμη και οι αρχιτέκτονες τους. Πρόλαβαν και έκαναν πέρυσι, μέσα σε ένα μήνα, αρχικά μικρό πιλοτικό στην Έκθεση της Θεσσαλονίκης, καλώντας όλους τους πράκτορες για να ακουστεί η γνώμη και των απλών πρακτόρων, εκτός των συνδικαλιστικών οργάνων. Και μετά, σχεδίασαν και εκτέλεσαν το μεγάλο πιλοτικό της Κύπρου. Σήμερα, με λυμένα πια όλα τα προβλήματα που η πράξη ανέδειξε, είναι το έργο έτοιμο να ξεκινήσει και στην Ελλάδα. Όχι για 500 πρακτορεία και μετά άλλα 500 και μετά… και μετά… να τελειώσουμε σε 10 χρόνια. Αλλά με την έξυπνη ιδέα να σπάσει το έργο σε δέκα 500άρια που θα γίνουν ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ σε όλη τη χώρα, αφού εφαρμοστεί δοκιμαστικά στα πρώτα 500. Και μην ακούσω τίποτε για αδιαφάνειες. Καμιά πρόταση δεν πέρασε από τα «στελέχη», που επίμονα ζητούσαν επιτροπές αξιολόγησης και τα άλλα γνωστά. Το έργο είναι συγκεκριμένο. Όποιοι πάρουν τα διάφορα 500άρια θα πρέπει να κάνουν συγκεκριμένη δουλειά (και όχι ο καθένας να προτείνει τα δικά του για να αξιολογηθούν δήθεν …ποιοτικά (!) σε βάρος της διαφάνειας). Σε κάθε περιοχή θα πάρει το έργο όποιος ζητήσει τα πια λίγα. Μέσα σε μια μέρα μπορούν να τελειώσουν όλοι οι διαγωνισμοί. Και κανένας δεν θα μπορεί να κάνει ένσταση, καταγγέλλοντας τον συνδιαγωνιζόμενο του γιατί ζήτησε …λιγότερα! Αυτά όλα δεν μας βολεύουν, εμάς τους πράκτορες; Με 6 ως 12 μήνες μέγιστο χρόνο αποπεράτωσης, τελειώσαμε. Και μόλις τελειώνει το ένα πρακτορείο θα αρχίζει  ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ το πλησιέστερο του, την επόμενη μέρα. Ούτε να τρέχεις στον βουλευτή ούτε να δίνεις μίζες δεξιά κι αριστερά, να αποφύγεις τον αθέμιτο ανταγωνισμό. Η Ε.Ε.Ε. πρέπει ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ, όπως ακριβώς συμφωνήθηκε με την ΠΟΕΠΠΠ.

Η Ε.Ε.Ε. είναι σημαντική και απαραίτητη για την αναγκαία γενική αναβάθμιση της εικόνας της ΟΠΑΠ, ώστε να καταστεί πρωταγωνιστική εταιρία στις δραστηριότητες διασκέδασης.  Προπαντός για να επιτύχουμε την είσοδο στα πρακτορεία μας νέων κατηγοριών πληθυσμού. Ο μονόδρομος της περαιτέρω αφαίμαξης του κοινού που ήδη επισκέπτεται τις επιχειρήσεις μας, είναι αδιέξοδος. Φυσικά και πρέπει να προχωρήσει η αναβάθμιση του «Πάμε Στοίχημα». Οι κατατεθειμένες προτάσεις της ΠΟΕΠΠΠ μας εκπροσωπούν όλους. Αλλά αυτές στοχεύουν στην επιστροφή παλαιών πελατών, από το παράνομο στο νόμιμο. Κι εγώ μιλώ για νέο κοινό.

Η ΟΠΑΠ ανέκαθεν υπήρξε υπόδειγμα πανεπιστημιακού μαθήματος αντιαναπτυξιακής εταιρίας. Για να το διαπιστώσει κανείς αυτό, αρκεί να πληροφορηθεί ένα από τα κριτήρια στα οποία βασίζεται η Επιτροπή Πρακτορείων, όταν ελέγχει την έγκριση μεταφοράς πρακτορείου σε θέση που γειτνιάζει με άλλο, εν λειτουργία, πρακτορείο. Πηγαίνει λοιπόν ένα πράκτορας σε μια περιοχή που διαπιστώνει ότι δεν εξυπηρετείται, ως τότε, το κοινό της ΟΠΑΠ. Επενδύει, κάνει δημόσιες σχέσεις και πετυχαίνει τις εισπράξεις που στόχευε, ώστε να κάνει απόσβεση και να επιτύχει ανταποδοτικό κέρδος στο επιχειρηματικό του ρίσκο. Όλα καλά.

Στην κεντρική πλατεία της πόλης του έχει κάνει κατοχή πρακτορείο 40ετίας, 4 επί 5, που είχε τις εφημερίδες και έβαλε και το ΠΡΟ-ΠΟ. Ο ηλικιωμένος πράκτορας μετά βίας χειρίζεται την CORONIS, δεν έχει ούτε μία θέση καθημένων, τις εφημερίδες τις πουλά και δεν τις ανοίγει δωρεάν για το Στοίχημα κλπ κλπ. Την εικόνα την καταλαβαίνετε. Το ετήσιο εκκαθαριστικό του είναι ίσο με το μηνιαίο εκκαθαριστικό του μέσου πρακτορείου. Αλλά δεν βαριέσαι. Το πρακτορείο το κρατά για απασχόληση και όχι για το κέρδος. Για να μην πηγαίνει στο καφενείο. Έρχεται λοιπόν τρίτος πράκτορας και ζητά μεταφορά κοντά στην πλατεία, σε απόσταση πάνω από 200 μέτρα. Η αίτηση του απορρίπτεται. Έκπληκτος πηγαίνει στην ΟΠΑΠ να μάθει την αιτία της απόρριψης. Και η απάντηση: «Μα κοντά στον παππού θες να πας, που δεν βγάζει τίποτε; Δεν ζητάς καλύτερα να πας στην πέρα γειτονιά, που άνοιξε ο άλλος και θησαυρίζει;»

Αυτό είναι το αναπτυξιακό(;) σχέδιο της ΟΠΑΠ. Κι ας μιλήσουμε και για τα παιχνίδια της. Γιατί η εποχή του: «αντιγράφουμε ένα παιχνίδι από την παγκόσμια αγορά και σε όποιον κάτσει», πέρασε και πάει. Πρέπει η κάθε νέα κίνηση να καλύπτει ανάγκη που έχει ήδη αναδείξει η αγορά και να στοχεύει σε συγκεκριμένο target group.     

Η μέχρι σήμερα απρογραμμάτιστη είσοδος νέων παιχνιδιών στην ελληνική αγορά, σπατάλησε ένα μεγάλο μέρος της «προίκας» με την οποία το Δημόσιο ενίσχυσε την εταιρία κατά τη μετατροπή της σε Α.Ε. Τα «Super 3» και «Extra 5» που σχεδιάστηκαν για να προετοιμάσουν τη σταδιακή αποδοχή από το κοινό των ηλεκτρονικών κληρώσεων του ΚΙΝΟ, θυσιάστηκαν αβίαστα στο βωμό του δέλεαρ των θεσμικών, για τη β΄ φάση της μετοχοποίησης. Η εξαφάνιση από την ελληνική αγορά κατά την τελευταία δεκαετία, χιλιάδων ημιπαράνομων ανταγωνιστικών δραστηριοτήτων (λέσχες, χαρτοπαικτικά καφενεία, κουλοχέρηδες) αλλά και η διακοπή του «Ξυστό́», δεν ενίσχυσαν αναλογικά τα έσοδα της εταιρίας και μόνο τα ΚΑΖΙΝΟ, αρχικά, φάνηκε να βγαίνουν κερδισμένα.

Προφανώς η εξήγηση του φαινομένου βρίσκεται στην περιορισμένη διεύρυνση της πελατειακής βάσης των παιχνιδιών της εταιρίας, οι σχεδιαστές των οποίων απλώς αντέγραψαν τη διεθνή εμπειρία, δίχως να λάβουν υπόψη τους τις ελληνικές ιδιαιτερότητες. Γυναικείος πληθυσμός, μεγάλα εισοδήματα, υψηλό μορφωτικό επίπεδο, οι παλιοί νυχτερινοί θαμώνες των κουλοχέρηδων και άλλες πολλές κατηγορίες, εν δυνάμει πελατειακού κοινού μας, εξακολουθούν να μη συγκινούνται από τα παιχνίδια της ΟΠΑΠ.

Πρωταρχικό μέλημα των υπευθύνων για την αναμόρφωση των υφισταμένων παιχνιδιών αλλά και τη δημιουργία καινούργιων, «Νέας Γενιάς», πρέπει να είναι τα παρακάτω:

I.                   Η μελέτη του καταναλωτικού κοινού των ανταγωνιστών μας.
II.                Η έρευνα των απαιτήσεων του αδρανούς ακόμη κοινού.
III.              Η κατηγοριοποίηση τους.
IV.             Η αντιστοίχηση των παιχνιδιών με κάθε συγκεκριμένη ομάδα, με την ελάχιστη δυνατή  επικάλυψη.
V.                Η παρακολούθηση των ευκαιριών της σύγχρονη Τεχνολογίας.
VI.             Η διαρκής ενημέρωση  για τις διεθνείς εξελίξεις.
VII.           Ο 5ετής κατά το δυνατόν σχεδιασμός της πορείας κάθε νέου παιχνιδιού αλλά κι η πρόνοια εύκολης προσαρμογής του σε αναγκαίες αλλαγές.
VIII.        Η ελαχιστοποίηση του κόστους διοργάνωσης / λειτουργίας του.
IX.             Η καταγραφή των δυνατοτήτων του δικτύου πωλήσεων.
X.                Η συνεχής εκπαίδευση τόσο των στελεχών της εταιρίας ως managers πωλήσεων όσο φυσικά και, πάνω απ’ όλα, των πωλητών της. 

Προπαντός όμως να μην επαναληφθεί το συχνό φαινόμενο της προσφοράς προς κανιβαλισμό, «ελαφρά τη καρδία», όλων των παλαιών παιχνιδιών από τα νέα. Όταν το ΛΟΤΤΟ μπήκε μοντέρνο στην αγορά, με την απευθείας τηλεοπτική μετάδοση της διαλογής του από τα γραφεία της ΟΠΑΠ, το ΠΡΟ-ΠΟ παιζόταν ακόμη στο χέρι, με καρμπόν, και οι νικητές μάθαιναν τα κέρδη τους πολλές φορές μετά κι από μέρες. Με την έναρξη του Στοιχήματος, η διαφήμιση του ΤΖΟΚΕΡ εξαφανίστηκε. Και τώρα το KINO ενάντια στο Στοίχημα, που για άγνωστους λόγους διοργανώθηκε σε κοινές ώρες αιχμής των δύο παιχνιδιών, με φυσικό αποτέλεσμα να κονταροχτυπιούνται

Να γίνει έρευνα αγοράς και να κατηγοριοποιηθεί το εν ενεργεία αλλά και εν δυνάμει πελατειακό κοινό της ΟΠΑΠ. Στις απαιτήσεις και το προφίλ κάθε μιας από τις μεγάλες κατηγορίες πελατών, που θα αναδείξει η έρευνα, να προσαρμοστεί αντίστοιχα και από ένα τουλάχιστον εκ των παιχνιδιών της ΟΠΑΠ. Ειδικά για τους διαθέτοντες υψηλότερο, του μέσου, μορφωτικό επίπεδο (έπαιξαν στο Χρηματιστήριο σαν να επρόκειτο για τυχηρό παίγνιο), τον γυναικείο πληθυσμό (έπαιξαν «Ξυστό») και τους θαμώνες αιθουσών νυχτερινής διασκέδασης χαμηλής ποιότητας (έπαιξαν «Φρουτάκια»). Όλοι αυτοί απουσιάζουν συστηματικά (η κάθε κατηγορία για τους δικούς της λόγους) από τα πρακτορεία των παιχνιδιών της ΟΠΑΠ, χωρίς ωστόσο να εκδηλώνουν πάγια αρνητική στάση για τη συμμετοχή τους γενικά στα «Τυχηρά Παίγνια». Ίσως να υπάρχει πρόβλημα με την προβολή της ψυχαγωγικής πλευράς των  παιχνιδιών της ΟΠΑΠ, τουλάχιστον όσον αφορά τις διαδικασίες ανάδειξης των νικητών, ίσως τα παιγνίδια να απαιτούν πολύ εξειδικευμένες γνώσεις ή να προϋποθέτουν αποστήθιση πολύπλοκων διαδικασιών. Διαπιστωμένοι πάντως ανασταλτικοί παράγοντας για τις συγκεκριμένες κατηγορίες των εν δυνάμει πελατών ΟΠΑΠ είναι για μεν αυτούς με υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο η αδυναμία της συντριπτικής πλειοψηφίας των αιθουσών διεξαγωγής των παιχνιδιών της εταιρίας να συμβάλλουν στη διασκεδαστική πλευρά τους, για δε τον γυναικείο πληθυσμό αποτρεπτική είναι η συναναστροφή τους με το σημερινό κοινό των πρακτορείων.  Όσον αφορά την τρίτη κατηγορία (τους εθισμένους στις νυχτερινές διασκεδάσεις σε απομονωμένους χώρους, που, στο πρόσφατο παρελθόν, αποτέλεσαν την κύρια ομάδα στόχου των διοργανωτών ηλεκτρομηχανικών, ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών τυχηρών παιγνίων) αυτοί προς το παρόν δεν μπορούν να γίνουν στόχος της ΟΠΑΠ, αφού η εκδηλωθείσα ραγδαία αύξηση της εγκληματικότητας ενάντια στα πρακτορεία της εταιρίας, ειδικά κατά τις βραδινές ώρες, αποτρέπει την επέκταση της λειτουργίας των παιχνιδιών μετά την 21.00΄. Αλλά αυτό αποτελεί απαράβατη προϋπόθεση για την προσέλκυση της συγκεκριμένης κατηγορίας αυτών των «εν δυνάμει πελατών».

Κίμων Κλωνάρης

Ορίστε κύριοι· καταθέτω κι εγώ το λιθαράκι μου, τόσο στην ενημέρωση (νέο καθεστώς στα ιντερνετικά στοιχήματα) όσο και στις προτάσεις σας για την αναβάθμιση. Διαβάζοντας όμως στο τέλος το γραφτό μου είδα πως έκανα ειδική αναφορά στους Παναγέα, Βαμβουρέλη. Θα ήταν άδικο να ξεχάσω δυο ακόμη ανθρώπους. Η Βένια η Παπαθανασοπούλου είναι η «μάνα» της Σύμβασης. Αυτή κάθισε και μελέτησε ΟΛΕΣ τις κατά καιρούς προτάσεις της ΠΟΕΠΠΠ από το 2001. Ξενύχτησε για να κατανοήσει το πνεύμα μας, άφησε έξω από τις διαπραγματεύσεις τους παραδοσιακούς δικηγόρους που έφερναν αντίρρηση σε όλα τα αιτήματα μας και βήμα-βήμα έφτιαξε το κείμενο που έχουμε στα χέρια μας. Και όταν συνέβη η ρήξη, πάλι μόνη της ανέλαβε τον ρόλο του διαπραγματευτή και ξαναταίριαξε τα 2 μέρη, μέσα σε συνθήκες που μύριζαν μπαρούτι. Της χρωστάμε.

Για τον Σοφοκλή Αλιφιεράκη θα πω μόνο αυτό. ΠΟΤΕ και για ΤΙΠΟΤΕ δεν άφησε να ληφθεί μεροληπτική απόφαση σε βάρος ή υπέρ κάποιου πράκτορα. Ότι αποφάσιζε ίσχυε για όλους. Και είχε πάντοτε το τηλέφωνο του ανοικτό σε κάθε κλήση της ΠΟΕΠΠΠ. Αν επιτέλους νοιώσατε ότι το καθεστώς του ρουσφετιού στην ΟΠΑΠ αποτελεί θλιβερό παρελθόν, σ’ αυτόν τον άνθρωπο το οφείλουμε.  

Και μια που γίνεται λόγος, θα πω και την κουβέντα μου για έναν υπηρεσιακό. Επικαλούμαι την μαρτυρία των: Χατζηαρτεμίου, Λύτρα, Λάππα (στις περισσότερες επιτροπές), Καλοκούβαρου, Μεταλλινού, Μακεδόνα (προσαρμογή του νέου λογισμικού στις απαιτήσεις των πρακτορείων)  Θεοδωρακόπουλου, Χαρωνιτάκη (λογιστική παρακολούθηση) Παρασίδη, Τζανέρη, Βαρακλιώτη, (Στοίχημα και ΤΑΧ) Λυριστή, Βονάκη, Πίγκου και Κλάδη (νέα δελτία και αναμόρφωση των αριθμολαχείων) που με δικά τους έξοδα ερχόταν να συνδράμουν με τις τεχνοκρατικές τους γνώσεις στις συνεδριάσεις με την ΟΠΑΠ. Στους συναδέλφους αυτούς χρωστάμε τις θεαματικές αλλαγές που πετύχαμε, για να γίνει η δουλειά μας πιο εύκολη και πιο αποδοτική. Κι εγώ τους χρωστώ ότι με τις δικές τους γνώσεις, ο συνδικαλισμός μπήκε σε άλλη βάση και οι σχέσεις της ΠΟΕΠΠΠ με την ΟΠΑΠ μπήκαν σε νέα εποχή. Το μεγάλο αυτό βήμα το χρωστούν όλοι οι πράκτορες στον Παναγιώτη Πιπή, τότε Γενικό Διευθυντή Πληροφορικής και Επιχειρηματική Έρευνας και Ανάπτυξης της ΟΠΑΠ.
Τον ευχαριστούμε.

Καλώς ήλθατε στο Sports-Performances.com

Καλώς ήλθατε στο Sports-Performances.com
Η Performance's ξεκίνησε στις αρχές τις δεκαετίας του '90 σαν γραφείο personal management. Ήταν το πρώτο γραφείο management από την Ελλάδα που πέτυχε και έκλεισε μεταγραφές ερασιτεχνικών, για εκείνα τα χρόνια, αθλημάτων στέλνοντας αθλητές του στο εξωτερικό μετά την διεθνή αποδοχή του νόμου BOSMAN. Μέσα στο πέρασμα του χρόνου καθιερώθηκε σαν ένα από τα κορυφαία γραφεία στην Ελλάδα εκπροσωπώντας και αντιπροσωπεύοντας έναν μεγάλο αριθμό Επαγγελματιών και Ερασιτεχνών Αθλητών – Προπονητών από την Ελλάδα και όχι μόνο. Συνεργάζεται με διαπιστευμένους agents –managers και Γραφεία από όλο τον κόσμο. H Performance's αποτελείται από ένα δυναμικό επιτελείο εξειδικευμένων επιστημόνων και έχει την δυνατότητα να υποστηρίξει και να εξελίξει τις καριέρες από τα πρώτα βήματα μέχρι τον υψηλό πρωταθλητισμό. Προσφέροντας όλων των ειδών τις εξειδικευμένες παροχές οδηγεί τους συμβεβλημένους με αυτήν αθλητές στις καλύτερες των επιλογών. Έτσι συνεργαζόμενη με τους καλύτερους επιστήμονες –Ειδικούς παρέχει υπηρεσίες Προπονητικής , Αθλητιατρικής, αλλά και Διατροφικού , Ψυχολογικού τύπου καθώς και αυτές Νομικού αλλά και Aσφαλιστικού περιεχομένου. Η Performance's μπορεί να υπερηφανεύεται ότι μέσα στην διάρκεια του χρόνου έχει την δυνατότητα και τη γνώση να εξελίξει έναν αθλητή από Αρχάριο σε Πρωταθλητή.
Τηλεφωνική γραμμή ψυχολογικής υποστήριξης "O αριθμός κλήσης είναι 1114 και λειτουργεί Δευτέρα εως Παρασκευή απο τις 9:00 πμ εως τις 21:00 μμ. Η γραμμή βοήθειας είναι στελεχωμένη απο πλήρως εξεδικευμένο προσωπικό, (Κοινωνιολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, ψυχολόγους) ο στόχος του προγράμματος είναι η εν δυνάμει απεξάρτηση αυτών που αντιμετωπίζουν πρόβλημα εθισμού στα τυχερά παιχνίδια